اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :

مشکل شارژ نشدن گوشی سونی

رسیدن شما به این مقاله به معنی این است که احتمالا شما با مشکل شارژ نشدن گوشی سونی مواجه شده اید.در ادامه دلایل و راه حل های این مشکل را بررسی خواهیم نمود و راه کارهایی را ارائه خواهیم داد.

گوشی های سونی از جمله گوشی های پرطرفدار در بازار هستند. این گوشی ها معمولاً دارای کیفیت ساخت و عملکرد بالایی هستند. با این حال، مانند هر گوشی دیگری، ممکن است گوشی های سونی نیز با مشکل شارژ نشدن مواجه شوند.

این مقاله تا حد زیادی به شما کمک میکند تا مشکل شارژ گوشی سونی خود را بر طرف کنید اما اگر مشکل شما همچنان پابرجا بود به نمایندگی تعمیرات موبایل سونی مراجعه کنید

در حال حاظر دو حالت برای گوشی سونی شما پیش آمده است :

1 : گوشی شما خاموش شده و هرچقدر گوشی را به شارژ میزنید روشن نمیشود.

2 : گوشی روشن است اما علامت شارژ را مشاهده نمیکنید یا درصد شارژ بالا نمیرود

1 : مشکل شارژ نشدن گوشی سونی در حالتی که گوشی خاموش است

دلایل مختلفی می تواند باعث شارژ نشدن گوشی های سونی در حالت خاموش شود. برخی از این دلایل عبارتند از:

خرابی کابل شارژ یا آداپتور شارژ:

شارژ گوشی سونی

کابل شارژ و آداپتور شارژ از جمله قطعات حساس گوشی هستند که ممکن است به مرور زمان دچار خرابی شوند. در صورتی که کابل شارژ یا آداپتور شارژ شما خراب شده باشد، گوشی شما به درستی شارژ نمی شود.از دوشاخ شارژر گرفته تا پورت شارژ شارژر میتواند مشکل داشته باشد.اگر شارژر سه تیکه متشکل از تبدیل سه به دو ، آداپتور و کابل شارژ دارید هر کدام از قطعات را باید مورد بررسی قرار دهید چون احتمال خرابی هر کدام وجود دارد.

خرابی پورت شارژ گوشی:

خرابی سوکت شارژ گوشی سونی

پورت شارژ گوشی نیز از جمله قطعات حساس گوشی است که ممکن است به مرور زمان دچار خرابی شود. در صورتی که پورت شارژ گوشی شما خراب شده باشد، گوشی شما به درستی شارژ نمی شود.گاهی نیز پورت شارژ در مرور زمان بر اثر تجمع گرد و غبار از اتصال شارژر به مسیر شارژ گوشی جلوگیری میکند برای این کار میتوانید با یک خلال دندان به آرامی پورت شارژ گوشی را از گرد و غبار پاک کنید.

اگر خوب دقت کنید در صورت شکستگی میتوانید آن را مشاهده کنید.در صورتشکستگی سوکت شارژ حتما باید تعویض گردد.میتوانید برای تعویض سوکت شارژ باگارانتی به نمایندگی تعمیرات سونی در تهران مراجعه کنید.

وجود مشکل در باتری گوشی:

خرابی باتری گوشی سونی

باتری گوشی نیز از جمله قطعات حساس گوشی است که ممکن است به مرور زمان دچار خرابی شود. در صورتی که باتری گوشی شما خراب شده باشد، گوشی شما به درستی شارژ نمی شود.باتری های موبایل معمولا بین 3.8 تا 4.2 ولتاژ دارند که اگر این ولتاژ از این مقدار پایین تر باشد شارژر توانایی شارژ باتری را ندارد و در عمل باتری شارژ را قبول نمیکند.در صورتی که این مشکل برای شما پیش آمده باشد میتوانید به مدت دو ساعت گوشی را بدون استفاده به شارژ بزنید.اگر علامت شارژ را مشاهده کردید ولتاژ باتری بالا رفته و شارژ را قبول میکند در غیر این صورت باید به اصطلاح به باتری شوک وارد شود.

این عمل اگر توسط افراد غیر متخصص انجام شود ممکن است موجب ترکیدن باتری و ایجاد صدمات فراوان به برد موبایل شود پس توصیه اکید میکنیم که برای انجام این کار به نمایندگی رسمی تعمیرات سونی مراجعه کنید.

اما اگر علامت شارژ را مشاهده نکردید به احتمال زیاد مشکل از جای دیگریست.

مشکل در مسیر شارژ گوشی سونی

مسیر شارژ موبایل شامل قطعات بسیار فراوانیست که ایراد در هر کدام زاز این قطعات موجب اختلال در فرایند شارژ میشود . قطعات کنترل شارژ شامل قطعاتی مانند آیسی شارژ ، برد شارژ ، آیسی تغذیه ، سی پی یو و … است که در صورت خرابی فقط توسط متخصصین عیب یابی میشوند.

2 : مشکل شارژ نشدن گوشی سونی در حالت روشن

در حالتی که گوشی شما روشن باشد مشکل شارژ به دو صورت خود را نمایان میکنید:

1 : بعد از اتصال شارژر علامت شارژ دیده نمیشود.

2 : علامت شارژ دیده میشود اما درصد شارژ بالا نرفته یا به کندی بالا میرود.

ایراداتی که در بالا گفته شد تماما شامل این مرحله نیز میشود .فقط شارژ گوشی شما به پایان نرسیده است که گوشی شما خاموش شود. در هر صورت در مسیر شارژ بجز شارژر که قابل عیب یابی توسط شماست باقی مراحل عیب یابی را باید به متخصصین بسپارید ما در نمایندگی تعمیرات موبایل سونی برای عیب یابی انواع مشکلات شما در خدمتتان هستیم

نکاتی برای جلوگیری از شارژ نشدن گوشی های سونی

برای جلوگیری از شارژ نشدن گوشی های سونی، می توانید نکات زیر را رعایت کنید:

  • از کابل شارژ و آداپتور شارژ اصلی گوشی خود استفاده کنید.
  • از شارژر دیواری برای شارژ گوشی خود استفاده کنید.
  • گوشی خود را در معرض گرما یا سرمای شدید قرار ندهید.
  • از شارژ بیش از حد گوشی خود خودداری کنید.

جمع بندی

گوشی های سونی از جمله گوشی های پرطرفدار در بازار هستند. این گوشی ها معمولاً دارای کیفیت ساخت و عملکرد بالایی هستند. با این حال، مانند هر گوشی دیگری، ممکن است گوشی های سونی نیز با مشکل شارژ نشدن مواجه شوند. در صورتی که گوشی شما شارژ نمی شود، می توانید اقدامات ذکر شده در این مقاله را انجام دهید تا مشکل را برطرف کنید.

اشتراک:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *