اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :

نمایندگی سونی

اگر دچار مشکل شارژ نشدن لپ تاپ سونی شده اید در مقاله زیر همراه ما باشید.

لپ تاپ های سونی یکی از محبوب ترین برندهای لپ تاپ در جهان هستند. این لپ تاپ ها به دلیل کیفیت ساخت بالا، طراحی زیبا و عملکرد قدرتمند شناخته شده اند. با این حال، مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، لپ تاپ های سونی نیز ممکن است دچار مشکلاتی شوند. یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران لپ تاپ های سونی با آن روبرو می شوند، شارژ نشدن باتری است.

در این مقاله، دلایل شارژ نشدن لپ تاپ سونی و راه حل های رفع این مشکل را بررسی خواهیم کرد. همچنین نکاتی برای جلوگیری از این مشکل ارائه خواهیم داد.

  • خرابی کابل شارژر

کابل شارژر لپ تاپ سونی یک قطعه حساس است که ممکن است در اثر استفاده طولانی مدت یا ضربه آسیب ببیند. این کابل میتواند کابر ارتباط پریز برق با آداپتور یا کابل ارتباط آداپتور با لپ تاپ باشد اگر کابل شارژر شما آسیب دیده باشد، ممکن است باتری لپ تاپ شما شارژ نشود. برای بررسی سلامت کابل شارژر، آن را با یک کابل شارژر سالم جایگزین کنید.

  • خرابی شارژر

تعمیرات لپ تاپ سونی sve151a11w

شارژر لپ تاپ سونی نیز ممکن است در اثر استفاده طولانی مدت یا نوسانات برق آسیب ببیند. معمولا شارژر لپ تاپ های سونی یک چراغ کوچک روی آداپتور یا سر سوکت شارژ دارند که متصل بودن شارژر به برق را نمایش میدهد اگر این چراغ خاموش بود میتواند علامت خرابی شارژر باشد.اگر شارژر شما آسیب دیده باشد، ممکن است باتری لپ تاپ شما شارژ نشود. برای بررسی سلامت شارژر، آن را با یک شارژر سالم جایگزین کنید.

  • مشکل در پورت شارژ

پورت شارژ لپ تاپ سونی نیز ممکن است در اثر استفاده طولانی مدت یا گرد و غبار آسیب ببیند. بررسی کنید که درون پورت شارژ شما انباشته از گرد و غبار نباشد چون در این صورت شارژر به خوبی داخل نرفته و نمیتواند با پورت شارژ دستگاه ارتباط برقرار کند.اگر پورت شارژ شما آسیب دیده باشد،میتوانید این آسیب را با چشم غیر مسلح نیز مشاهده کنید در صورت آسیب ممکن است باتری لپ تاپ شما شارژ نشود. برای بررسی سلامت پورت شارژ، آن را با یک کابل شارژر سالم وصل کنید.

  • مشکل در باتری

باتری لپ تاپ سونی نیز ممکن است پس از استفاده طولانی مدت یا شارژ نامناسب خراب شود. باتری های لپ تاپ همگی از سلول های متعددی تشکیل شده اند که در صورت خرابی حتی یکی از این سلول ها باتری شارژ را به صورت کامل نمیپذیرد و تنها راه آن تعویض باتری قدیمی با یک باتری جدید است. برای بررسی سلامت باتری، می توانید از نرم افزار های تشخیصی استفاده کنید. همچنین می توانید باتری را از لپ تاپ خارج کرده و آن را با یک باتری سالم جایگزین کنید.این کار تنها وقتی ممکن است که باتری لپ تاپ شما قابل جدا سازی توسط کاربر باشد در غیر اینصورت برای تعویض باتری باید به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ سونی مراجعه کنید تا متخصصین مرکز این کار را برای شما انجام دهند

  • مشکلات نرم افزاری

نمایندگی سونی

در برخی موارد، مشکلات نرم افزاری نیز می تواند باعث شارژ نشدن لپ تاپ سونی شود. این مشکلات ممکن است ناشی از نصب نادرست درایور های باتری، آسیب به سیستم عامل، یا ویروس باشد. برای بررسی این مشکل، لپ تاپ خود را به روز رسانی کنید و درایور های مربوط به باتری را مجدداً نصب کنید. همچنین تعویض ویندوز نیز میتواند در این حالت کمک بزرگی باشد.

راه حل های رفع مشکل شارژ نشدن لپ تاپ سونی

  1. اتصالات را بررسی کنید

اتصال به پریز برق را بررسی کنید

مطمعن شوید کابل برق به درستی به آداپتور متصل شده است

چراغ روی آداپتور یا دور پورت شارژر را بررسی کنید

مطمعن شوید که سوکت شارژ تا انتها درون پورت شارژ فرو رفته باشد

یا یک جسم نوک تیز به آرامی پورت شارژ را تمیز کنید

  1. کابل شارژر را عوض کنید

کابل اتصال پریز برق به آداپتور را عوض کنید این کابل ها را میتوانید به راحتی از الکتریکی های سطح شهر تهیه نمایید

  1. شارژر را عوض کنید

در تعویض شارژر دقت لازمه را داشته باشید که اگر ولتاژ و جریان شارژر جدید مطابق با شارژر فابریک دستگاه نباشد ممکن است خسارات جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد شود.

توصیه اکید ما این است که برای تهیه شارژر جدید دستگاه را به همراه خودتان نزد نمایندگی رسمی تعمیرات سونی برده و درخواست شارژر جدید کنید.

  1. پورت شارژ را تمیز کنید

پورت شارژ را با یک خلال دندان تمیز کنید.خلال دندان به دلیل اینکه ماهیت فلزی ندارد احتمال رسیدن آسیب به پورت شارژ را کاهش میدهد.سعی کنید این کار را به آرامی و فشار کم انجام دهید تا از رسیدن آسیب به پورت شارژ جلوگیری کنید.

  1. باتری را عوض کنید

اگر باتری دستگاه قابل تعویض و جدا سازی توسط خود شماست باتری را به نمایندگی های مجاز سونی برده و عینا همان باتری را درخواست کنید و در غیر این صورت به هیچ وجه خودتان دستگاه را باز نکنید

  1. لپ تاپ را به روز رسانی کنید

به روز رسانی ویندوز گاهی میتواند مشکلات نرم افزاری را حل کند اما اگر مشکل حل نشد تعویض ویندوز نیز بسیاری از مشکلات نرم افزاری را حل خواهد کرد.

7. لپ تاپ را به مرکز تعمیر مجاز ببرید

اگر با انجام راه حل های ذکر شده مشکل برطرف نشد میتوانید به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ سونی در تهران مراجعه کنید

نکات پیشگیری

برای جلوگیری از شارژ نشدن لپ تاپ سونی، نکات زیر را رعایت کنید:

از کابل شارژر و شارژر اصلی لپ تاپ خود استفاده کنید.

استفاده از کابل شارژر یا شارژر ناسازگار می تواند به لپ تاپ شما آسیب برساند.

از شارژر لپ تاپ خود برای شارژ سایر دستگاه ها استفاده نکنید.

شارژر لپ تاپ ها برای شارژ دستگاه های خاص طراحی شده اند. استفاده از آنها برای شارژ سایر دستگاه ها می تواند به آنها آسیب برساند.

لپ تاپ خود را در معرض گرمای شدید قرار ندهید.

گرمای شدید می تواند به باتری لپ تاپ شما آسیب برساند.

لپ تاپ خود را بیش از حد شارژ نکنید.

شارژ بیش از حد باتری می تواند به آن آسیب برساند.

لپ تاپ خود را در حالت خاموش یا خواب شارژ کنید.

شارژ لپ تاپ در حالت روشن می تواند به باتری شما آسیب برساند.

اشتراک:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *