اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :

امروزه لپ تاپ ها وسیله مورد نیاز و ضروری برای هر قشری از جامه از مدیر و رییس گرفته تا کارمنده و دانشجو و حتی پدر و مادر ها هم نیاز به این وسیله الکترونیکی دارند. دنیای لپ تاپ ها پر از برند های مطرح و بزرگ میباشند که با یکدیگر در رقابت میباشند , یکی از این برند های مطرح , سونی میباشد .این شرکت محبوب محصولاتی زیادی دارد که یکی از این محصولات پرفروش لپ تاپ های سونی میباشد که در مدل های مختلفی , با قیمت ها و مشخصات متفاوتی در اختیار کاربران قرار میدهد. اما این لپ تاپ های محبوب گاها با مشکلاتی مواجه میشود که یکی از این مشکلات رایج خرابی فن لپ تاپ میباشد. در این مقاله سعی داریم به مشکل فن لپ تاپ سونی سونی بپردازیم, پس اگر شما هم با مشکل فن و یا سرو صدای غیر عادی از فن مواجه شده اید این مقاله را به شما در رفع مشکلتان کمک میکند.

مشکل فن لپ تاپ سونی از چیست؟ 

تجمع گرد و غبار

آب خوردگی :

آب خوردن یکی از رایج‌ترین مشکلات است که می‌تواند برای لپ تاپ‌ها رخ دهد. این اتفاق می‌تواند به دلیل ریختن آب، چای، قهوه یا هر مایع دیگری روی لپ تاپ رخ دهد.آب خوردگی می‌تواند به قطعات داخلی لپ تاپ آسیب برساند و باعث خرابی آن شود. پس سعی کنید در هنگام کار با لپ تاپ مایعات را از کنار خود دور نگه دارید و یا مراقب باشید باعث ورود مایعات به لپ تاپ شود.

تجمع گرد و غبار:

یک دیگر از دلایل خرابی فن لپ تاپ سونی ,وجود گرد و غبار در لپ تاپ از دلایل اصلی خرابی و یا ایجاد سر و صدا در فن لپ تاپ میشود . این گرد و غبار با اینکه امکان دارد چیز مهم و بزرگی نباشد ولی باعث میشود به فن لپ تاپ آسیب و در نهایت باعث خرابی آن شود.

برخی از مشکلاتی که وجود گرد و غبار میتواند ایجاد کند عبارتند از:

  • کاهش عملکرد:

گرد و غبار میتواند هوای که باعث خنک کردن لپ تاپ می شود , مسدود کند و در نتیجه باعث ایجاد مشکل فن لپ تاپ سونی و داغی بیش از حد لپ تاپ شود. که این داغی باعث میشود عملکرد لپ تاپ در طول مدت کوتاه کم و باعث کاهش سرعت در لپ تاپ میشود.

  • خرابی فن:

همچنین این گرد و غبار که وارد فن لپ تاپ میشود در دراز مدت باعث خرابی و از کار افتادن فن میشود . پس بهتر از وارد شدن گرد و غبار به لپ تاپ خود جلوگیری کنید و هر چند ماه یکبار لپ تاپ خود را به یک تعمیرگاه ببرید تا سرویس کامل کنند و لپ تاپ را از تمامی گرد و غبار پاک نمایند. برای اینکار میتوانید به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ های سونی ما مراجعه کنید تا تعمیرکاران ما لپ تاپ شما را در کمترین زمان و با بهترین امکانات سرویس نمایند تا از بروز مشکلاتی همچونت خرابی فن جلوگیری کنید.

  • آسیب به اجزای داخلی:

وقتی که گرد و غبار وارد لپ تاپ میشود همانطور که گفتیم در طول مدت کوتاهی باعث مسدود کردن هوا برای خنک کردن لپ تاپ میشود و باعث داغی بیش از حد اجزای داخلی لپ تاپ میشود که این داغی باعث آسیب های شدیدی به این اجزا میشود و حتی ممکن است این اجزای داخلی در دراز مدت بسوزند.

راهکارهای جلوگیری از تجمع گرد و خاک در لپ تاپ سونی:

راهکارهای جلوگیری از تجمع گرد و خاک در لپ تاپ سونی

  • از لپ تاپ خود در مکان های پر گرد و غبار استفاده نکنید:

اگر کار شما به گونه است که در مکان های پر گرد و غبار باید از لپ تاپ استفاده کنید , بهتر است از یک کاور مخصوص برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به لپ تاپ استفاده کنید و یا حداقل ماهی یکبار لپ تاپ خود را برای سرویس پیش یک تعمیرکار ببرید.

  • از فن خنک کننده خارجی لپ تاپ استفاده کنید:

همچنین برای خنک کردن لپ تاپ شما میتوانید از یک فن خنک کننده خارجی استفاده کنید . بهتر است بدانید این فن ها مشکل فن لپ تاپ سونی را حل نمیکنند بلکه کمی به خنک تر شدن لپ تاپ کمک میکنند . این فن ها مانند یک پایه می مانند که لپ تاپ روی آن قرار می گیریند و این فن ها از بیرون لپ تاپ  را خنک میکنند ولی تاثیر آنچنانی بر اجزای داخلی ندارد. ولی تاثیر فن های خارجی با کیفیت میتواند باعث سریع تر و بهتر خنک کردن لپ تاپ شود.

  • تمیز کردن لپ تاپ:

همیشه سعی کنید لپ تاپ خود و از جمله فن را تمیز نگه دارید تا از وجود مشکلاتی همچون سر و صدا و یا داغی بیش از حد لپ تاپ جلوگیری نماید. در زیر به روش صحیح تمیز کردن لپ تاپ سونی میپردازیم.

  • برای تمیز کردن لپ تاپ خود از مواد شوینده قوی استفاده نکنید.
  • قبل از تمیز کردن لپ تاپ خود، آن را خاموش کنید و برق آن را قطع کنید.
  • برای تعویض فن لپ تاپ خود از یک متخصص دراین زمینه کمک بگیرید.

با رعایت این نکات می توان از تجمع گرد و خاک در لپ تاپ سونی خود جلوگیری کرد و عمر آن را افزایش داد.

مشکلاتی که فن لپ تاپ ایجاد میکند:

صدای زیاد:

  • اگر فن لپ تاپ شما صدای زیادی تولید می‌کند، ممکن است مشکل از یاتاقان‌های فن باشد. یاتاقان‌ها به مرور زمان فرسوده می‌شوند و در نتیجه، فن با صدای بلند کار می‌کند.

کار نکردن فن:

  •  اگر فن لپ تاپ شما اصلاً کار نمی‌کند، ممکن است مشکل از موتور فن باشد. موتور فن ممکن است سوخته باشد یا اتصالی در آن وجود داشته باشد.

چرخش نامنظم فن:

  •  اگر فن لپ تاپ شما با سرعت نامنظم می‌چرخد، ممکن است مشکل از سنسور دما باشد. سنسور دما ممکن است خراب شده باشد و اطلاعات نادرستی را به فن ارسال کند.

عواقب مشکلات فن لپ تاپ سونی:

عواقب مشکلات فن لپ تاپ

گرم شدن بیش از حد لپ تاپ:

  •  اگر فن لپ تاپ به درستی کار نکند، لپ تاپ بیش از حد گرم می‌شود. گرم شدن بیش از حد لپ تاپ می‌تواند باعث خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ، کاهش عمر مفید قطعات و حتی آسیب به آنها شود.

کاهش کارایی لپ تاپ:

  •  اگر لپ تاپ بیش از حد گرم شود، کارایی آن کاهش می‌یابد. و باعث میشود عمر مفید لپ تاپ به سرعت کم شود و بسیار سریع تر خراب شود و از کار بیوفتد و باعث شود که مجبور شوید لپ تاپ خود را تعویض نمایید.

روشهای افزایش طول عمر لپ تاپ سونی:

  • از لپ تاپ خود به طور صحیح استفاده کنید:

از لپ تاپ خود در مکان های خنک و با تهویه مناسب استفاده کنید. و سعی کنید لپ تاپ خود را همیشه تمیز نگه دارید و هر چند وقت یکبار آن را سرویس نماید.

  • لپ تاپ خود را همیشه تمیز کنید:

همانطور که در بالا اشاره کردیم تمیز نبودن لپ تاپ از دلایل اصلی بوجود آمدن مشکل برای فن لپ تاپ میشود .برای تمیز کردن لپ تاپ خود می توانید از یک پارچه استفاده کنید.

  • از لپ تاپ خود در برابر ضربه محافظت کنید:

از کیف لپ تاپ مناسب برای حمل لپ تاپ خود استفاده کنید. و سعی کنید به لپ تاپ شما ضربه یا فشار زیادی وارد نشود که باعث آسیب رسیدن به اجزای آن شود .

  • از لپ تاپ خود در برابر نوسانات برق محافظت کنید:

در کشور ما نوسانات برق زیادی وجود دارد که باعث آسیب رسیدن به لپ تاپ میشود. یکی از این مشکلاتی که نوسانات برق برای لپ تاپ به وجود می آورد . مشکل روشن نشدن لپ تاپ میباشد که اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه نماید.

  • تعمیر لپ تاپ:

وقتی که مشکلات فن به لپ تاپ آسیب وارد میکنند بهترین و بصرفه ترین راه تعمیر لپ تاپ میباشد. پس قبل از اینکه فن به اجزای بیشتری خسارت وارد کند بهتر است آن را تعمیر و یا تعویض نمایید.

  • تعویض لپ تاپ:

اگر لپ تاپ شما به طور کامل فرسوده شده باشد، بهترین راهکار تعویض آن میباشد پس اگر شما قصد تعویض لپ تاپ خود را دارید میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی نمایند , تا شما یک انتخاب خود و دقیق در لپ تاپ خود داشته باشید.

نتیجه گیری 

ما در این مقاله سعی کردیم به دلایل خرابی فن لپ تاپ سونی بپردازیم و راهکار های برای رفع این مشکل بیان کنیم. خرابی فن میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که گرد و خاک رایج ترین دلیل آن میباشد که شما به راحتی میتوانید با یک پمپ باد این گرد و غبار را از فن خارج نمایید و لی اگر مشکل از سوختن فن بود میتوانید ان را به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ سونی بیاورید تا تعمیرکاران ما فن لپ تاپ شما را تعویض نمایند.

امیدوارم این مقاله به شما در رفع مشکلتان کمک کرده باشد.

اشتراک:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *