اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :

تعمیر جک هدفون :

یکی از لذت بخش ترین قابلیت های موبایل های هوشمند امروزی امکان گوش دادن به موسیقی ها دلخواه از طریق هدفون هاست. البته استفاده از اسپیکر های گوشی موبایل نیز امکان پذیر است و اتصال هدفون در اوقات مورد نیاز یکی از راه های گوش دادن به موسیقی و یا حتی شنیدن صدای فیلم ها می باشد. در صورتی که اتصال مورد نیاز جک هدفون به دستگاه امکان پذیر نباشد، کاربران امکان استفاده از هدفون را ندارد و با نگرانی هایی مواجه می شوند. در ادامه راه کار هایی برای تعمیر جک هدفون و حل این مشکل ارائه می شود.

تعمیر جک هدفون

روش هایی برای عیب یابی و تعمیر جک هدفون :

در صورتی که با مشکل عدم کارکرد جک هدفون و عمل نکردن آن مواجه شدید می توانید از طریق مراحل زیر از خرابی و یا سالم بودن هدفون اطمینان حاصل کنید. برای رفاه بیشتر کاربران مراحل تعمیر جک هدفون را به 5 راه حل اساسی تقسیم بندی کرده ایم:

تست هدفون :

برای تست اولین کار متصل کردن هدفون به یک دستگاه یا یک گوشی، دیگر است. به یاد داشته باشید دستگاه مورد نظر شما حتما باید از جایگاه جک 5.3 میلی متری بهره مند باشند. بعضی تلوزیون ها این قابلیت را دارند و می توانید هدفون خود را از طریق اتصال به تلوزیون تست کنید. در صورتی که هدفون به درستی کار کرد مشکل به وجود آمده از گوشی و تنظیمات صوتی آن می باشد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. البته،  در مواردی محدود عدم سازگاری هدفون با گوشی مورد استفاده ی شما منجر به بروز این مشکل می شود. بنابراین بهتر است هدفون های دیگری را با اتصال به گوشی خود امتحان کنید.

برای تعمیرات موبایل اینجا کلیک کنید.

تعمیر جک هدفون

تمیز کردن جک هدفون :

عموما بر اثر نفوذ گرد و غبار به محل ورودی جک هدفون و ماندگاری آن با مشکل عدم دریافت صدا از طریق هدفون مواجه خواهید شد. برای رفع این اختلال با استفاده از یک اسفنج آغشته به کمی الکل جایگاه جک نمایند، زیرا ممکن است بخش خودداری از آن در داخل باتری بماند و به تعمیرات جدی تر نیاز پیدا کنید. راه کار دیگر برای تعمیر جک هدفون استفاده از کمپرس هوا مناسب می باشد.

همچنین شما کاربران گرامی می توانید برای تعمیرات موبایل سونی خود به نمایندگی تعمیرات سونی مراجعه فرمایید.

تعمیر جک هدفون

بلوتوث را چک کنید :

از دیگر دلایل مشکل در هدفون ها اتصالات قبلی آن ها به دستگاه های بی سیم مثل هدفون ها و بلندگو ها می باشد. برای بررسی این موضوع به تنظیمات بلوتوث وارد شده و اگر بلوتوث روشن است، دستگاه های متصل شده به آن را پیدا کنید. پس از آن اتصال بلوتوث را خاموش کرده و مجددا هدفون را تست نمایید در صورتی که مشکل ادامه داشت مراحل بعدی را دنبال کنید:

بررسی تنظیمات صوتی :

گاهی اوقات تنظیم نبودن دستگاه و یا جا به جا تنظیمات صوتی باعث بروز این مشکل می شود. برای تعمیرجک هدفون تنظیمات صوتی گوشی را باز کنید و تمامی موارد تاثیر گذار بر صدای دستگاه را چک کنید و مجددا آن ها را تنظیم کنید. تنظیم بخش صوتی موبایل اصلا پیچیده نیست و به مهارت و اطلاعات خاصی نیاز ندارد، در نتیجه توسط خود کاربران امکان پذیر است. پس از اعمال تنظیمات گوشی را خاموش کرده و با نگه داشتن دکمه پاور، گوشی را ری استارت کنید. پس از روشن شدن مجدد دستگاه هدفون را متصل کرده و صدا را تست کنید. در صورتی که با این راه مشکل حل نشد، الزام است به مرحله بعدی یعنی مراجعه به تعمیرکاران موبایل بپردازید.

 

اشتراک:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *