اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :

عیب یابی تلوزیون سونی:

از مهم ترین و رایج ترین لوازم سرگرمی در بین مردم تلوزیون می باشد. که می توانیم با دیدن سریال و فیلم ها، تماشای برنامه های مختلف و شنیدن موسیقی اوقات فراغت خود را بگذرانیم. پس وجود هر گونه ایراد یا خرابی در تلوزیون ها امری بسیار کلافه کننده برای آنان ها می باشد، علی الخصوص در این شرایط  جامعه و وجود این بیماری، پس باید سریعا به عیب یابی تلوزیون سونی اقدام کنید. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که عب یابی تلوزیون سونی کاری نیست که هر کسی بتواند به راحتی  آن را انجام دهد و باید از طریق متخصصانی که در نمایندگی ها مشغول به کار هستند به  تعمیرات تلوزیون خود اقدام کنند. در این مطلب با ما همراه شوید تا مطالب مرتبط با تلویزیون و عیب یابی آن را و همچنین راه های حل مشکلات تلوزیون را برای شما آموزش دهیم.

عیب یابی تلوزیون سونی

عیب یابی تلویزیون خانگی سونی:

در این قسمت از مقاله به حل رایج ترین مسائل و عیب یابی تلوزیون سونی، ال جی، سامسونگ و… می پردازیم.

عیب یابی مربوط به بخش تصویر تلوزیون سونی:

خرابی و مشکلاتی که مربوط به بخش تصویر تلوزیون سونی می باشد شامل گزینه های زیر می باشد،

  • تصویر تلوزیون تاریک باشد.
  • رنگ های تصاویر تلوزیون کمرنگ می باشد

عیب یابی تلوزیون سونی

دلایل قاطی شدن رنگ های صفحه نمایش:

در بخش عیب یابی تلوزیون سونی برای قاطی شدن رنگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرابی پنل تلویزیون: خراب بودن پنل تلوزیون از اصلی ترین دلایلی می باشد که منجر به قاطی شدن رنگ های صفحه می شود.

خرابی بک لایت تلویزیون: از دیگر مواردی که باعث قاطی شدن رنگ های تلویزیون می شود خراب بودن بک لایت می باشد.

سوختن پیکسل ها: خرابی یا سوختن پیکسل های تلویزیون از جمله مواردی است که منجر به قاطی شدن رنگ های صفحه می شود.

  • رنگ های اشتباهی و نادرست
  • وجود خطوط افقی و عمودی در تصویر
  • وجود مشکلات برای پخش تصویر
  • پخش نقاط سیاه در صفحه نمایش
  •  هاله سفید یا نقاط نورانی در تلویزیون
  • تصویر کامل نشان پخش نمی شود
  • صدا پخش می شود اما تصویر نداشته باشد

عیب یابی تلوزیون سونی

وجود خطوط افقی و عمودی در تصویر:

از مشکلات رایج در بخش تصویر در عیب یابی تلویزیون سونی  وجود خطوط مختلف بر روی صفحه نمایش می باشد. این مشکلات گاهی به دلیل ضربه زدگی به پنل تلویزیون و یا گاهی هم به دلیل، ایجاد مشکلات و یا خللی در کابل ها و یا اتصال آن ها می باشد.

عیب یابی تلوزیون سونی

وجود مشکلات برای پخش تصویر:

خرابی تلوزیون در این بخش موقتی می باشد و نیازی به عیب یابی تلویزیون سونی توسط متخصصان نمی باشد و با زدن ضربه های آرام به پنل تلویزیون می تووانید متوجه شوید که پنل شما به تعویض احتیاج دارد یا خیر؟

پخش نقاط سیاه در صفحه نمایش:

پیکسل تلوزیون زمانی می سوزد که ترانزستور نتواند برق لازمه را تامیین کند و این باعث می شود تا پیکسل ها سیاه بماند و رایج ترین دلیل سوختگی پیکسل ایجاد خطا در بخش مونتاز می باشد. یکی دیگر از دلایل سوختگی پیکسل های تلویزیون می تواند عمر بالای تلویزیون، و یا ایجاد ضربه در تلویزیون می باشد. در بعضی موارد ممکن است اثر این پیکسل ها که همان نقاط مشکی رنگ می باشد از بین برود در بعضی موارد هم دیده شده برای همیشه این نقاط سیاه رنگ روی صفحه نمایش تلویزیون شما باقی بماند. این نکته را در نظر بگیرید پیکسل ها وسیله ای قابل تعمیر یا تعویض نیستند و برای حل مشکل آن ها باید به طور کلی پنل تلویزیون تعویض شود.

عیب یابی تلوزیون سونی

هاله سفید یا نقاط نورانی در تلویزیون:

هنگامی که در عیب یابی تلویزیون سونی با این مشکل مواجه شدید، بداند که مشکلی در بک لایت تلویزیون شما ایجاد شده است. در این مشکل نقاط سفید در صفحه نمایش زیاد دیده می شود که از زیاد روشن ماندن تلویزیون نشات می گیرد.

تصویر کامل پخش نمی شود:

در بعضی از موارد تصویر کامل پخش نمی شود و یا گاهی اوقات کشیده تر از حد معمول نشان داده می شود که این از تنظیم نبودن اندازه تصویر می باشد که برای تنظیم آن باید به بخش تنظیمات تصویر بروید. این تنظیمات را هم از بخش مانیتور و هم از بخش رسیور چک کنید.

عیب یابی تلوزیون سونی

صدا پخش شود اما تصویر نداشته باشد:

اگر در بخش عیب یابی تلویزیون سونی با این مشکل مواجه شدید بدانید که منشا مشکل در بخش بک لایت می باشد که باید توسط متخصصان در نمایندگی تعمیرات سونی حل شود. این مورد از مشکلاتی می باشد که بیشتر تلویزیون های ال ای دی دیده می شود.

خاموش و روشن شدن صفحه تلویزیون:

خاموش شدن تصویر در تلویزیون های سونی، سامسونگ، ال جی و … به دلایل مختلفی می باشد. یکی از آن دلایل قطع و وصل شدن اتصال برق می باشد.

یکی دیگر از دلایل خاموش و روشن شدن تصویر قطع و یا عدم اتصال درست کابل ها می باشد. و همچنین خراب شدن برد پاور تلویزیون یکی دیگر از دلایل خاموش و روشن شدن تصویر می باشد. این مشکل بیشتر از تلویزیون های دیگر در تلویزیون های ال سی دی سامسونگ  مشاهده می شود. از دیگر دلایل خرابی این بخش سن تلویزیون می باشد یعنی بیشتر این مشکلات در تلویزیون های به وجود می آید که طول عمر بالایی داشته باشند و کلیه  ایرادات و مشکلاتی که به بخش پاور و برد مربوط می شود را متخصصان باید بررسی و به حل آن مشکل اقدام کنند و این کاری نیست که افراد معمولی بتوانند انجام دهند.

عیب یابی تلوزیون سونی

عیب یابی تلویزیون سونی در بخش صدا:

صدا نداشتن تلویزیون از مشکلات عمده  در تلویزیون های سونی و دیگر تلویزیون ها می باشد. هنگامی که با این دسته از مشکلات مواجه شدید از اتصال درست کابل های صدا به پشت تلویزیون اطمینان پیدا کنید. برای تست کابل می توانید از کابل دیگر استفاده کنید.

دیگر مشکلات تلویزیون در بخش عیب یابی تلویزیون سونی:

اگر با خاموش و یا روشن شدن تلویزیون به شکل یک دفعه ای مواجه شدید، در جریان باشید که این مشکل از پاور دستگاه نشات می گیرد، معمولا اگر آی سی پاور ها دچار مشکل شود و یا به طور کلی از کار بیوفتد تعویض آن توسط متخصصان تعمیرات تلویزیون  سونی می تواند باعث رفع مشکل شود.

دیر روشن شدن تلویزیون هم یکی دیگر از مشکلات رایج تلویزیون های سونی می باشد. بعضی موقع ها چراغ تلویزیون روشن مانده ویا پس از مدتی روشن ماندن تلویزیون روشن می شود و با گذشت زمان این تاخییر بیشتر شده و به مرور زمان منجر به روشن نشدن تلویزیون می شود. این ایراد ایرادی است که در تلویزیون های قدیمی که از عمرشان گذشته است مشاهده می شود، همچنین باید اضافه کرد که این مورد مربوط به بخش پاور می باشد.

عیب یابی تلوزیون سونی

شکستگی و آبخوردگی پنل:

ممکن است این مشکل برای بسیاری از افرادی که در خانه بچه کوچک دارند پیش بیاید، همچنین این افراد باید برای تعویض پنل تلوزیون خود اقدام کنند، اما این نکته وجود دارد که در بیشتر موارد امکان تعویض و یا تعمیر پنل تلویزیون وجود ندارد به دلیل اینکه هزینه بالایی دارد حتی در برخی موارد هزینه ی تعویض پنل از خرید تلوزیون بیشتر می باشد به همین دلیل است که تولید کنندگان آن برایش جایگزین قرار نمی دهند پی بهتر است پیش از خراب شدن آن به فکر ایمنی آن باشید.

به خانواده هایی که دارای فرزند خردسال می باشند پیشنهاد می شود تلویزیون را بر روی دیوار در جایی که دست فرزند شما به آن نرسد نصب کنید. همچنین می توانید برای محافظت از سیم ها از داکت استفاده کنید. از دیگر مواردی که منجر به خرابی پنل می شود آب خوردگی آن می باشد که از طریق نفوذ مستقیم مایعات انجام می شود. این مشکل در اثر شستشوی بیش از حد صفحه نمایش می باشد. تعویض پنل امری غیر ممکن نیست اما تعویض آن هزینه  ای برابر با خرید یک تلویزیون  می باشد.

عیب یابی تلوزیون سونی

عدم اتصال وای فای:

در بخش عیب یابی تلویزیون سونی اگر با عدم اتصال وای فای مواجه شدید، آنتن دهی وای فای را در ابتدا چک کنید و سپس تلویزیون را برای مدت چند دقیقه کوتاه خاموش کنید، و سپس آن را روشن کنید و برای روشن کردن تلویزیون حتما از کنترل  استفاده نکنید بلکه این عمل را از دکمه پاور تلویزیون انجام دهید.

نکته دیگر هنگام مواجه با این مسئله این است که اگر یو اس بی و یا هاردی به تلویزیون متصل کردید آن را جدا کنید. دستگاه هایی مانند تلفن همراه باعث ایجاد خلل در تلوزیون و اتصال وای فای می شوند سعی کنید آن ها را از تلویزیون دور کنید.

اگر این امکان برای شما وجود دارد از مودم دیگری یا هات اسپات تلفن همراه خود استفاده کنید اگر از این طریق متصل شد احتمالا محدودیت هایی در بخش وای فای شما وجود داشت.  حتما هنگام رو به رو شدن با این مشکل تاریخ و مطقه خود را در بخش تنظیمات بررسی کنید. پس از اینکه تمامی این موارد را بررسی کردید و هنوز هم  دراتصال وای فای به تلوزیون خود با مشکل رو به رو بودید به متخصصان این کار مراجعه کنید تا مشکل تلویزیون یا مودم شما را بر طرف کنند.

عیب یابی تلوزیون سونی

علت بوی سوختگی در تلویزیون:

در بخش تولید تلویزیون و اجزای تشکیل دهنده آن، قطعاتی هستند که از جنس پلاستیک ساخته شدند و ممکن است هنگام روشن شدن و پس از گرم شدن از آن ها بوی سوختگی بلند شود، این بوی سوختگی پس از چند بار روشن شدن از بین می رود.

پس اگر تلویزیون شما تازه خریداری شده استشمام این بو برای چند روز اول طبیعی است، و جایی برای نگرانی نیست. اما اگر این بوی سوختگی از پشت تلویزیون به مشام برسد دلیلش وجود نقص فنی در تلویزیون شما می باشد.

عیب یابی تلوزیون سونی

ریست شدن تلویزیون:

در بخش عیب یابی تلویزیون سونی گاهی با ریست شدن آن مواجه می شویم که تلوزیون های سونی مانند سامسونگ و ال جی ممکن است برای به روزرسانی، یا مشکلات مربوط به من برد خود به خود ریست شوند و مهمترین راه حل برای از بین بردن این مشکل ریست کردن تلویزیون و بازگشت به تنظیمات کارخانه می باشد. اما اگر با انجام این کار ها باز هم مشکل شما حل نشد به شما پیشنهاد می شود از متخصصان این کار کمک بگیرید.

این مشکل ممکن است برای همه به وجود بیاید علی الخصوص خانواده هایی که فرزندان خردسال دارند، ممکن است فرزند شما کنترل تلویزیون را بردارد و با فشار دکمه  های آن تنظیمات تلویزیون را بر هم بزند. اگر با تنظیم آن بخش از تنظیمات بر هم خورده مشکل شما رفع نشد تنها راه پیشنهادی  به بازگرداندن تلویزیون به تنظیمات کارخانه می باشد.

بازگرداندن تلویزیون به تنظیمات کارخانه با توجه به مارک تلوزیون متفاوت است، به شما پیشنهاد می شود برای انجام این کار از دفترچه راهنمای تلویزیون خود استفاده کنید تا این کار را به راحتی و به طور دقیق انجام دهید.

در بعضی از موارد دیده شده که در تلویزیون های ال ای دی و یا ال سی دی نقاط تیره رنگ به صورت پیکسلی نشان داده می شود که ممکن است مشکل موجود در این بخش مربوط به تنظیمات کیفیت می باشد. برای حل این مشکل ابتدا کیفیت تصویر را بالا ببرید و سپس ار تباط اینترنت خود را تقویت کنید.

عیب یابی تلوزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی:

شش بار چشمک زدن صفحه نمایش تلویزیون مربوط به بخش بک لایت می باشد. بخش بک لایت هر تلویزیون تعدادی لامپ دارد که هنگام خراب شدن این لامپ ها مدارها فعال می شوند و برای حفاظت از تلوزیون ولتاز آن را قطع می کند

در این مرحله اگر پس از امتحان  روش های مختلف برای روشن شدن تلویزیون دستگاه شما همچنان روشن نمی شود بیشتر از این ریسک نکنید چون ممکن است مشکل بزرگ تری را به وجود بیاورید. دلیل این مشکل فنی و حرفه ای بوده و تعمیرات آن کاری نیست که به راحتی افراد معمولی بتوانند انجام دهند بلکه این کار باید توسط متخصصان انجام شود. همان گونه که در قبل هم گفتیم تلوزیون های سونی دارای قدرت عیب یابی هوشمند و یا خودکار می باشند. اگر تلوزیون سونی شما دارای مشکلی باشد این مشکل توسط چشمک زدن چراغ جلوی تلوزیون به شما اعلام می شود.

اگر هنگام چشمک زدن تلوزیون به آن توجه نکنید ممکن است بی توجهی شما مشکلات بزرگ تر و جبران ناپذیر تری را برای تلویزیون شما به وجود بیاورد. دارا بودن این ویژگی چراغ چشمک زن هنگام بروز مشکل موجب شده تا تعمیرات تلویزیون سونی با سرعت بیشتر و بالا تری انجام شود چون که تعداد چشمک زدن این چراغ قطعه آسیب دیده را به شما معرفی می نماید.

عیب یابی تلوزیون سونی

عیب یابی از طریق منو:

همچنین شما کاربران تلویزیون های سونی می توانید با فشردن دکمه های +vol کنترل + poweron به منوی چراغی که هنگام بروز خطا چشمک می زند دسترسی پیدا کنید. حتی ایرادات و مشکلاتی که در گذشته برای تلویزیون رخ داده بود را ببینید. این موضوع را از یاد نبرید که با وجود این ویژگی در تلویزیون حضور متخصصین نمایندگی تعمیرات سونی برای عیب یابی تلویزیون سونی لازم می باشد.

همچنین با یافتن دسترسی به منوی self check در تلوزیون های سونی عدد اول نشانگر تعداد چشمک ها می باشد و همچنین نوشته ی رو به روی آن قطعاتی که هنگام معرفی چشمک ها باید به تعمیر آن ها بپردازیم را نشان می دهد و لازم است بدانید که آخرین عدد هم نشان دهنده تعداد دفعاتی که چشمک نمایان شده است می باشد.

همچنین شما کاربران تلویزیون های سونی با بکار گیری این منو ی راهنمای تلویزیون سونی می توانید طبق تعداد چشمک زدن های تلویزیون مشکل ایجاد شده را پیدا کنید و عیب یابی تلویزیون سونی را انجام دهید.

کلیه تلوزیون ها دارای ساختار پیچیده ای می باشند و در نتیجه امکان تعمیرات آن ها توسط افرادی که تجربه و تخصصی در این زمینه ندارند غیر ممکن می باشد. از رایج ترین مشکلاتی که در تلویزیون ها وجود دارد می توان به چند تکه شدن تصویر، قطعی صدا ی دستگاه، ایجاد اشکال در لامپ تصویر، مشکلاتی مربوط به قطع و اتصالی سیم ها ی داخلی، بروز مشکل در بک لایت و…. اشاره کرد.

نمایندگی تعمیرات تلوزیون سونی با سال ها سابقه در زمینه ی تعمیر تلویزیون با بهره گیری از بهترین تعمیرکاران تلویزیون، آمادگی دارد تعمیرات تلویزیون های شما را در اسرع وقت و با قیمت مناسب در منزل یا محل کارتان به عهده بگیرد.

دلایلی  که باعث شکستن پنل LCD می شود

پنل تلویزیون LCD ممکن است به دلایل مختلفی شکسته شود. معمولا به خاطر سقوط از روی میز و رها شدن از دست، هنگام حمل و نقل این اتفاق می افتد. گاهی اوقات ممکن است به دلیل وارد کردن فشار بیش از حد به آن هنگام تمیز کردن نیز بشکند. یا پرتاب یک جسم سخت به سمت تلویزیون .

آیا امکان تعمیر پنل LCD شکسته وجود دارد؟

توجه داشته باشيد هيچ روشي براي تعمير پنل LCD شکسته وجود ندارد و بهترين روش براي تعمير آن تعويض پنل شکسته با يک پنل جديد است. کريستال مايعي که ممکن است از پنل LCD شکسته خارج شود فوق العاده سمي است و برخورد آن با چشم و دهان خطرناک است. در صورت دست زد به این مایع حتما دستان خود را با مایع دست شویی به خوبی شستشوی دهید.

سخن آخر:

به طور کلی عیب یابی و تعمیرات تلویزیون های مختلف با برند های متفاوت و مدل های متفاوت مانند عیب یابی تلویزیون سونی می باشد.

به طور مثال: عیب یابی تلویزیون ال ای دی سونی با عیب یابی تلویزیون ال ای دی سامسونگ در بسیاری از موارد شبیه به هم بوده است و مشکلات در این تلویزیون ها خود را به یک شکل نشان می دهند اما ممکن است همین  مشکلات در تلویزیون های ال سی دی در همین برند ها به گونه ای دیگر خودش را نشان بدهد. شما کاربران این نوع تلویزیون ها می توانید با مطالعه مطالب بالا و استفاده از نکات آن به عیب یابی و حل مشکل تلوزیون خود بپردازید.

برای آموزش نحوه عیب یابی تلوزیون های خود اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *